Mindenki azt gondolja, hogy a legegyszerűbb bebikázni egy autót, pedig téved. A bikázás veszélyeivel az autó működőképességét veszélyezteted…
A legfontosabb, hogy bikázásnál a polaritást ne tévesszük össze, ellenőrizzük többször!
Az akkuk teljesítménye is fontos, mely a tetejére van ráírva (pl.: 55 Ah). Csak nagyobb, vagy azonos teljesítményű akkumlátorral bikázzunk!
A legtöbben ott hibáznak, hogy vesznek a benzinkútnál egy gagyi bikakábelt, melynek jó vastag a szigetelése, de réz alig van benne… Ilyet ne vegyünk! A csipeszeknél ellenőrizzük a keresztmetszetet, ami min. 0, 5 cm!
Bikázáskor a kábelek ne érjenek semmilyen fém dologhoz, és az ellentétes polaritású kábelhez se!
A rádió kódját ellenőrizzük, hogy megvan-e!
Amennyiben reteszzáras az autónk (a német autók ilynek), akkor hagyjuk résnyire nyitva az ajtót, nehogy bezárjuk a kulcsunkat!
Bikázásnál soha ne legyen rajta a gyújtás, csak akkor indítsunk, ha már minden kábel a helyén!
Nagyon fontos, hogy minden fogyasztót (belső világítást, rádiót…stb.) kapcsoljunk le bikázás előtt, ezzel is erőt adva az akkumlátornak
Az újfajta START- STOP vezérlésű autóknál fontos, hogy a bikázókábel negatív csipeszét a motorblokkra, vagy a karosszériára tegyük, mert enélkül könnyen elbúcsúzhatunk az elektronikától…