Opel Astra F zárbetét és gyújtáskapcsoló nyitása

 

Bírod a retrojárgányokat, épp ezért neked is van egy Opel Astra F-ed? Nem te vagy az egyetlen, ez a típus a mai napig meghatározza a magyar utak képét, hazai terméknek számít, és kiállta az idő próbáját. Azonban többen is tanácsolták már, hogy újítsál be a zárbetétre, vagy gyújtáskapcsolóra vonatkozóan? Elmondjuk, miért érdemes megfogadni a tanácsot és hogy kihez fordulj!

 

Hogy is kezdődik az Opel Astra F története?

 

Minden Astrák ősatyja ez, a legelső típus, mely a rendszerváltás egyik szimbólumává is vált. 

Az Astra tervezését 1986-ban kezdték az Opelnél, végül a Kadett utódjaként került ki, az 1991-ben alapított szentgotthárdi Opel-gyárból. Az F Astrát 1992-től 1998-ig váltotta a G, majd 2004-ben jött a H kódjelű. Itt meg is állhatunk a kis magyar Opeltörténetben, mert ebből a néhány gondolatból már egyértelmű, miért lehet létfontosságú akár minden különösebb probléma nélkül egy zárbetétcsere: van 3 év a típus történetében, ami biztos, hogy nem kapott immobilizert. 

 

Tudtad, hogy az eredeti Opel astra F zárbetét nem egy életbiztosítás?

 

Az immobilizer egy indításgátló, amely minden, 1995 után gyártott autóban megtalálható, így az autót sokkal nehezebb elkötni. A dolog két részből áll: a kocsiban van egy beépített chip, a kulcsban pedig egy kód, és a kettő együttműködése nyitja, illetve indítja be végül az autót. 

 

Tipikus esetek – ha vacakol a zárbetét

 

Vannak olyan élethelyzetek, amikor ezen túl is rákényszerülünk, hogy zárbetétet cseréljünk. A legalapvetőbb, mechanikus tevékenységeink kapcsán is félrecsúszhat valami, és nyilvánvaló, hogy külső segítséget kell kérnünk, mert a zárbetét nem adja magát.

 

  • Eltört az ajtózár
  • Lemerült az akkumulátor, nem nyílik az autó
  • Elvesztettük a kulcsot
  • Szorul a zár
  • Kulccsal egyáltalán nem lehet kinyitni
  • Nem fordul a gyújtáskapcsoló

 

A két leggyakoribb probléma, hogy valamelyik ajtó nem nyílik ki, ilyenkor a zárszerkezetet kell cserélni, ez nem is lenne gond, de az ajtókárpit leszedése csukott ajtónál művészet!

A másik gond a tipushibából adódó gyújtáskapcsoló hiba. Nehezezen fordul, vagy csak sokadszorra, majd később egyáltalán nem fordul. Ilyenkor már cserélni érdemes.

Mi ezt akár a helyszínen megoldjuk!

 

Ahelyett, hogy saját magad próbálnád megoldani a helyzetet, hívj ki egy szakembert a helyszínre, aki kinyitja a gépjármű ajtaját, és a zárbetét kapcsán tanácsot is ad neked. Ha nem otthonodban történik meg a probléma, fontos, hogy a szakember érkezéséig semmi esetre se hagyd őrizetlenül az autót. Épp ezért fontos az is, hogy papírjaid mindig nálad legyenek, hogy igazolni tudd a kiérkező számára, hogy a te kocsidról van szó.

 

Kit keressen fel az Opel Astra F zárbetét cserével?

 

Ha tehát a zárbetéttel úgy gyűlik meg a bajod, hogy nem nyílik az ajtó, akkor ne feszegesd a zárat, és ne törd be kétségbeesésedben az ablakot. Az üveg pótlása, az üveges díja és az alapanyag beszerzése, no meg a fóliázás kész rémálommá válhat: végeláthatatlan folyamat és csillagászati árak. Ugye nem hangzik túl jól? Megeshet, hogy készlet híján akár hetekig is eltarthat a pótlás, pedig, ha telefonáltál volna, a nap végére el is felejthetted volna a problémát. 

Olyan szakértőt hívj ki, aki garantálja a roncsolásmentes nyitást, felelősségbiztosítással rendelkezik, és gyorsan a helyszínre ér. A villámautó-nyitás mindezt Budapesten belül egy órán belül garantálja! Profi szakemberek-a legmodernebb technika és teljeskörű tanácsadás: Az egész országban tudunk segíteni.

 

Mindegy, hogyan zárult be – mi zúzás nélkül kinyitjuk neked!