Nincs annál bosszantóbb, mint amikor beülsz az autódba, és fordítanád el a slusszkulcsot, és az autó nem indul, de nem azért mert lemerült az akkumlátor!
A kormányoszlopon az ablaktörlő kapcsoló alatt található kulcsos zárszerkezet. Ide dugod be a sluszkulcsot. Ez kapcsolja ki- be a kormányzárat, ami engedi, vagy tiltja a kormány forgatását.
Másik funkciója az elektromos betét működtetése, ő teszi rá a gyújtást, és engedi az önindítózást.
Vannak még speciális funkciói néhány tipusnál, pl.: automata váltó használatát engedélyezi
A gyújtáskapcsolóra van ráépítve egy fekete gyűrű, ez a transponder gyűrű, ami 1995 utáni autókban kötelező. Ez van kapcsolatban a gyári immobiliserrel, ami tiltja a jogosulatlan autóindítást.
A kulcsban található transponder chip jelét leolvassa a gyűrű, melyet továbbít a vezérlőegységnek, és, ha megfeflelő a kód, akkor engedélyt ad a motorvezérlőegységnek az indításra.
A leggyakoribb gyújtáskapcsoló problémák az Opeleknél, azon belül a G Astráknál van…
Ez nagyon nehéz kérdés, hiszen ehhez műszaki érzék, tipusismeret, és tapasztalat kell…
Én azt javaslom inkább ne próbáldj meg, hiszen több kárt okozhatsz, mint ha egy profi segítene…
Az egyik az indításgátló transponder gyűrűje, ami akulcsnyílás körül helyezkedik el, ha ez megsérül nem indul többet az autó! Ilyenkor már csak a szakszervíz segíthet!
A másik, hogy a légzsák kábelei, érzékelői is itt futnak, és ezek károsodása, vagy rövidzárja esetén felrobbanhat a légzsák, ami komoly balesethez vezethet!
Egy biztos, a kormány körüli burkolatokat le kell bontani…
Azért próbálok segíteni, csak kattints a megfelelő problémára!
Ha elveszett a kulcs, akkor házilag ugysem tudod megoldani, hiszen autókulcs másolásra lesz szükséged, ráadásul az immobiliser chipet is le kell gyártani…
Villám autónyitás, autózár nyitás, Minden jog fenntartva © Copyright