Egy megdöbbentő tény a gyújtáskapcsoló javításról
A gyújtáskapcsoló javítását nem lehet minden esetben elvégezni…
Ez nagymértékben függ az autó típusától, és az évjárattól, valamint a gyújtáskapcsoló hibájától…
Érdemes megfontolni az ár- érték arányt, hogy megéri-e javíttatni egy új áráért…
Hogyan szedjük ki a gyújtáskapcsolót a helyéről?
Ez nagyrészt típus, és gyújtáskapcsoló függő…
De a leggyakoribb esetben letörhető fejű csavarokkal rögzül. A letörhető fejű csavar olyan, aminek meghúzáskor, ha elérte a kívánt feszességet, letörik a feje.
- Vegyük le az akkumlátor saruját!
- Csavarjuk ki a kormánykapcsoló körüli burkolattartó csavarokat!
- Vegyük le a műanyag burkolatokat!
- Innentő típus-, és problémafüggő: Ha el tudjuk fordítani a kulcsot, akkor elfordítva azt a gyújtás előtti állapotig a gyújtáskapcsolóba szemből egy erősebb drótot kell bedugni, vagy a gyújáskapcsoló házon lévő lyukba benyúlva a tartópöcköt lenyomni…
- Ha nem fordul el a kulccsal a gyújtáskapcsoló, akkor a pöcök lefúrásával szedhető ki, de ez esetben nem érdemes mindig javíttatni, mert lehet nem tudjuk visszarögzíteni a helyére fixen. Másik lehetőség, hogy a kormányzárral együtt bontjuk le, amit ált. letörhető csavarok fognak, ezeket kell levésni, és akkor lejön egyben.