• Nem indul az autóm

Segítség, nem indul az autóm!

Ha a cím elolvasása után bevillant az agyadban az a tompa és ijesztő hang, amit akkor hallasz, mikor egy meghibásodott autóban fordítod el a slusszkulcsot, de a kocsi csak erőlködik, akkor bizonyára te is már voltál szorult helyzetben. Minden autós rémálma, hogy rutinszerűen beül az autóba, de az nem indul be.  Semmi pánik, a helyzet nem megoldhatatlan, viszont meg kell találni a probléma okát.

Ha se kép, se hang, akkor a leggyakoribb probléma, hogy lemerült az akkumulátor vagy meghibásodott az immobiliser. Megmutatjuk, mit érdemes tenned akkor, ha nem indul az autód!

Ha  nem indul az autó: az akkumulátor lehet a hibás

Gyakori hiba, hogy rajta marad a világítás a kocsin, és akkumulátor lemerül. Ha már az ajtók sem nyílnak ki, biztos lehetsz benne, hogy totálisan lemerült az akksi, ugyanis 5 Volt felett még engedi a rendszer kinyitni az ajtókat, 5 V alatt azonban a zár az utolsó állapotában rögzíti magát és nem reagál semmire.
Ha sikerült bejutnod a kocsiba és biztos vagy benne, hogy a lemerült akkumulátor okozza a hibát, akkor érdemes keresni valakit a közelben, aki segít bebikázni az autót.

Ha az immobiliser a hibás

 

Az immobiliser egy indításgátló, amely minden 1995. után gyártott autóban megtalálható. Ez a rendszer védi meg az autódat attól, hogy illetéktelenek eltulajdonítsák. Ha a rendszer úgy érzékeli, hogy nem a tulajdonos próbálja használni a járművet, egyszerűen blokkolja az áramköröket és nem indítja be a motort. Ha ez a rendszer meghibásodik, akkor van rá esély, hogy téged is betolakodónak érzékel a kocsid és nem indul be, hiába van nálad a kulcs.

Ugyanez lehetséges, ha elemet csréltél, vagy szétszedted a távirányítód, mert a chip kieshetett…

 

Honnan tudod, hogy az immobiliser okozza-e a problémát?

 

Érdemes leellenőrizni az erre utaló jeleket. Próbáld meg beindítani az autódat!

Ha a műszerfalon világítanak a lámpák, mikor ráadod a gyújtást, viszont indításkor egyáltalán nem halványodnak el, akkor biztosan valamilyen elektromos probléma okozza a bajt, például az önindító gátolja a kocsi indulását.

 

Mit tegyek, ha nem indul az autóm?

 

Ha nem vagy autószerelő és nagyobb a baj egy akkumulátor lemerülésénél, mindenképp keress egy szakembert, hiszen számos egyéb, rejtett hiba is okozhatja a bajt.

Érdemes még a tárcsázás előtt ellenőrizned, hogy az immobiliser lehet-e a hibás, így rögtön tudsz egy támpontot adni a szerelőnek, aki már több hasznos információval érkezhet a helyszínre. Ezt sokszor a műszerfalon égő sárga autójel, vagy egy piros LED jelzi…

 

Ha minket hívsz, Budapest területén egy órán belül a helyszínen vagyunk.

Segítünk bebikázni, magához térítjük az immobilisert, vagy – ha nagyobb a baj – elszállítjuk az autódat.

Menj biztosra és mentsd el a számunkat már most!

Tel: +3620/575-1595

Szabó Dénes

Szabó Dénes

villám autónyitó, autózár szakértő

Munkám során több mint 4000 autó zárnyitásában segítettem.

Ha nem tudod kinyitni az autódat keress bátran!
Szabó Dénes

Legújabb bejegyzések Szabó Dénestől

január 2nd, 2018|Bikázás|

4 hozzászólás

  1. Handl Jenő 2018-06-27 at 12:44 - Reply

    Érdekes problémával állok szemben.A tünetek hasonlítanak az immo hibára de nem igazán biztos hogy azok:Tekeri az önindítót ahogy azt kell azonban érezhető hogy valamit nem kap az autó vagy szikrát vagy üzemanyagot.akár hogy próbáltam nem indult.Hol villogott a piros lámpa hol nem.két hétig engedte magát berántani egy pöccre indult.Azon a nap kiment a világból is.Következett a reggel és a probléma hogy nem indult.Berántás megint ment.Ez egy jó darabig így volt.Míg nem egy nap nehezen akart berántódni is.De elindult délután az egyik indítás után nem indult be mint azelőtt pöccre miután be lett rántva.Indítani akartam nem indult húzogattuk a világba akkor sem. A motorvezérlőt akartuk kilőni de nem biztos hogy az a baj.
    Mit tanácsol kihez vigyem hova vigyem?Egyébként jó motor hang szépen kiégett gyertyák az üzemanyagszivattyú hangja hallatszik szépen amikor a gyújtást ráadom.Az ajtók szépen nyílnak. Köszönöm ha segít 🙂

    • Szabó Dénes
      Szabó Dénes 2018-06-27 at 14:59 - Reply

      Ez lehet gyári, vagy utólagos immo hiba is…

  2. Bástyai Ákos 2018-09-21 at 16:36 - Reply

    Tisztelt Szabó Dénes!
    Volvo s40-emben (2000-es évjárat, 1.6 benzin) eltört két gyújtógyertya (NGK) porcelán része, (ez miatt nem is járt egy henger) így csak ezt a kettőt cseréltük ki, de Bosch-ra.
    Tehát így 2db NGK és 2db Bosch gyertya van benne. Be indítottuk és pár másodpercig szépen járt (ment mind a négy henger) de aztán leállt. Próbáltuk újra indítani de ha elfordítom a kulcsot akkor a visszajelző lámpák világítanak kattan valami a műszerfal alatt ,de a motort az önindító megsem forgatja. A hangszóróban lévő piros led gyorsan villog. Próbáltuk bebikázni és behúzni is de semmi.A távirányítójával nem tudom kinyitni a centrálzárat csak a bal első ajtót kulcsal. Autószerelő rárakott gépet is de az nem tudot komunikálni az ECU-val (elvileg nem kap áramot az ECU). Próbáltuk pótkulcsal is de ugyanezt csinálja. Ön szerint immobiliser hibásodhatott meg? Ha igen, mit lehet ilyen esetben tenni?
    Válaszát előre is köszönöm.

    • Szabó Dénes
      Szabó Dénes 2018-09-21 at 17:18 - Reply

      Kedves Ákos!

      A leírása alapján nagy a baj, valószínű a motorvezérlő egység adta meg magát. Nem immo probléma…

Leave A Comment

INTERGALACTIC COMPANY
"Ridiculus enim cras placerat facilisis amet lorem ipsum scelerisque sagittis lorem tis!"
Jojn Doe, CEO
Tel.: +1 (800) 123-45-67, +1 (800) 123-45-68
Fax: +1 (800) 123-45-69 (any time, 24/7/365)
E-mail: info@intergalactic.company
Website: http://www.intergalactic.company
Address:
221, Mount Olimpus,
Rheasilvia region, Mars,
Solar System, Milky Way Galaxy