Az Opel gyújtákapcsoló hibája, és megoldása

Főként Opeleknél jellemző, azon belül is az Opel Astra G, és Astra F, hogy a kormányzár nem old ki, a gyújtáskapcsoló szorul, vagy valami gyújtáskapcsoló hiba van…

Nézzük sorra mit tehetünk:

A legfontosabb, hogy amikor elkezd nehezen mozogni, szorulni, azonnal cseréljük ki!

Ne várjuk meg a következő fázist, amikor már meg se moccan…

Mit tehetsz?

Néhány blogban olvasni, hogy mozgatni kell a kormányt, és közben feszíteni a kulcsot.

Ez a legtöbbször be is jöhet, de csak egyszer….

Tarthat órákig is, de a saját tapasztalatom az, hogyha a gyújtáskapcsoló szorulásnál nem lett kicserélve, utána megszorulásnál, már nem old ki…

Egy tuti biztos, hogy néhány órán belül már azonnal mozgóképes lesz az autód, ha hívsz! 06 20 575-15-95

WD40, kalapács, és barátai

Többször hallom Tőletek, hogy kaptok jópár “hasznos” tanácsot, sokszor ún. magukat záras szakembereknek kiadó emberek is adnak ilyen tanácsokat. Ezen azért lepődök meg, mert ebből kiderül, hogy nem értenek hozzá…

Mik is ezek a tévhitek?

  1. WD 40 kontakt sparyt ajánlják, hogy ezzel jól olajozzuk be a gyújtáskapcsolót. Ezzel két gond is van: A spray fejére az olajzó anyag bejutattását segítő kis piros csövet sokat bedugják a zárba, és egy rossz mozdulattal bele is törik. Ezt aztán kérdés, hogy ki lehet-e szedni, vagy a gyújtáskapcsolót kell kiszerelni, szétszedni, és takarítani. A másik probléma, hogy az olajzás nem segít, hiszen ilyenkor valamilyen mechanikus probléma van, valami megszorult, vagy eltört.
  2. A kalapács fejjel ütögesd a kulcs fejét. Ez nagy gáz! Soha ne tedd! Ezzel azt éred el, hogy a lamellák megsérüljenek, a törött részek, vagy az idegen tárgyak a gyújtáskapcsolóba végelegesen beszoruljanak…

De mi is a valódi probléma az Opel gyújtáskapcsoló hibáira?

A leggyakrabban a gyújtáskapcsolóban a lamellák sérülnek, vagy a gyújtáskapcsoló forgó részéből törik le egy darab.

Mi a lamella?

A lamella több kis lemezke, ami a kulcs kódolását adja, ahogy bedugod a kulcsot a lamellák felveszik a kulcs profilját, és ha megfelelő, csak akkor tudod elfordítani.

Mit tegyél, ha megszorult a gyújtáskapcsoló?

A hiba elhárítása a megelőzés, ha kezd szorulni cseréld ki!

Ha már nem fordul, akkor sajnos ez házilag csak nehezen megoldható, és szerszámoltságot, műszaki érzéket, valamint szakértelmet igényel.

Opel gyújtáskapcsoló kiszerelése

Azonban a legnyagyobb veszélyforrás a légzsák, ami akár az életedbe is kerülhet!

Ne feledd ez pirotechnikai eszköz, ha felrobban, akkor komoly életveszélyes, vagy maradandó sérülést is okozhat!

Ezért inkább bízd szakemberre, nem éri meg azt a pár tízezer forintot spórolni.

Az Opel gyújtáskapcsoló megszorulásakor sajnos azt kivenni sérülés nélkül nem lehet. Ilyenkor a gyújtáskapcsoló házát, a kormányzárat is cserélni kell…

Hogyan történik az Opel gyújtáskapcsoló hiba elhárítása?

Ez akár kétféleképpen is:

A kevésbé szakértőknek:

  • A kormány alatti burkolatokat lebontjuk
  • Levesszük az akkumlátor sarut
  • Széthúzzuk a csatlakozókat
  • Gyújtáskapcsoló háztól fűggően:
  • Ha alumínium házas: Levéssük a letörhető fejű csavarokat
  • Ha fekete műanyag házas: alulról kivéssük a műanyagból a kormányzárat, és a gyújtáskapcsoló betétet
  • Indítható az autó, és mozgatható a kormány

 

Opel Astra gyújtaskapcsoló ház letörhető fejű csavarral

Hogyan tudod a végén beindítani?

A slusszkulcsot bele kell dugni a fekete gyűrűbe, ami az olvasótekercse a gyári indításgátlónak. E nélkül nem indul.

Amit tudnod kell, hogy ilyenkor az Opel Astra kulcs nélkül indítható egy csavarhúzóval, a slusszkulcsra nincs szükség. Ilyenkor csak a gyári immobilizer, indításgátló védi az autódat!

A gyújtáskapcsoló betét műanyag, így a sok csavarhúzós indítást nem fogja bírni, ilyenkor azt is cserélni szükséges!

Az Opel Astra gyújtáskapcsoló ilyen módon való kiszerelése Budapesten: 20. 000 Ft+ Áfa

 

Mi lesz ezután?

Egy gyújtáskapcsolót, és egy kormányzárat kell venned, és visszaépíttetni, addig tudsz közlekedni.

A gyújtáskapcsolóból bontottat semmiképp ne vegyél, mert előbb- utóbb ugyanígy jársz.

Van belőle olcsó utángyártott is: 8. 000- 15. 000 Ft között.

De a legjobb megoldás szakértőknek, avagy így csináljuk mi:

 

  • A kormány alatti burkolatokat lebontjuk
  • Gyújtáskapcsolót speciális szerszámmal el tudjuk fordítani
  • Kivesszük
  • A problémától függően cseréljük a lamellákat, és marad a régi kulcs, vagy
  • Cseréljük a gyújtáskapcsolót
  • Majd visszarakjuk a burkolatot

A művelet ára Budapesten: 25. 000 Ft+ Áfa munkadíj, és ha cserélni kell a gyújtáskapcsolót, akkor az plusz 15. 000 Ft+ Áfa és mehetsz tovább!

 

Ha segítségre van szükséged hívj!

06 20 575-15- 95